Spirulina vélemények

Spirulina vélemények

1. Spirulina vélemények sportolóktól

A Spirulina vélemények egész tárháza található meg az interneten, álljon itt két konkrét példa:

“Egyszerűen azért használtam a Spirulinát, mert bevált és 100%-ban természetes. Fittebbnek éreztem magam tőle, jobb lett az ellenálló képességem, gyorsabban regenerálódtam. Akár egy kemény edzés, akár egy meccs után. A legutóbbi kondíció-tesztem egyértelműen megmutatta, hogy az állóképességem jobb volt, mint tavaly.”
(Erwin Koeman, válogatott labdarúgó, Hollandia)

A Spirulina segített visszanyerni az erőmet az egyes szakaszok között, hogy még jobban meg tudjam húzni. Javította a fókuszom és megerősítette az immunitásom. Lehetővé tette, hogy beteljesíthessem minden sportoló élete álmát… az Olimpiát! Lenyűgözött a Spirulina, nem volt más ehhez hasonló tapasztalatom.”
(Theo Verster, olimpiai úszó, Dél-Afrika)

A Spirulina egy kisebb, sportolókon végzett 2 hetes vizsgálat szerint kedvezően befolyásolhatja a vér hemoglobinszintjét, a vörösvértestszámot és akár az immunrendszert is (Milaðius, 2004). Így bár ma még erről kevés az adat, elvileg kedvezően hathat a sportteljesítményre a vérképző rendszer befolyásolásán keresztül is, elsősorban hiányállapotok fennállásakor.

2. Gyakran Ismételt Kérdések

Az alább megfogalmazott állítások pusztán tájékoztató jellegűek, nem tekinthetők az OÉTI hivatalos szakvéleményének. Az étrend-kiegészítők nem alkalmasak betegségek megelőzésére, kezelésére, gyógyítására. Egészségügyi probléma esetén forduljon orvosához!

  • Mi a Spirulina?
    A Spirulina egy kék-zöld alga, mely nevét a spirálos alakjáról kapta. A szükséges tápanyagokat figyelemreméltóbb koncentrációban tartalmazza, mint az ételek, növények, gabonák vagy gyógynövények.
  • Mit tartalmaz a Spirulina?
    A legtöbb proteint tartalmazó élelmiszer, több mint 60% emészthető, növényi fehérjét tartalmaz. A Spirulina tele van különleges fitonutriensekkel, mint a fikocianin, poliszacharidok és szulfolipidek, melyek támogatják az immunrendszert, jó eséllyel csökkentik a fertőzések, a rákos megbetegedések és az autoimmun betegségek kockázatát. Természetes karotinoidokban, antioxidánsokban gazdag, ami elősegíti a sejtek egészségét és csökkentheti a rák kialakulását. Klorofillt tartalmaz, ami elősegíti a szervezet méregtelenítését. Tartalmaz továbbá vasat, nyomelemeket és ritka esszenciális zsírsavakat.
  • Mi a különbség a Spirulina és a Chlorella közt?
    A Chlorella, egy zöld mikroalga, mely tápláló étel, de nem rendelkezik olyan vírus- és rákellenes, valamint immunrendszer stimuláló tulajdonságokkal, mint a Spirulina. A Chlorella sejtfalai emészthetetlen cellulózból állnak, épp úgy, mint pl. a fű. Míg a Spirulina sejtfala összetett fehérjékből és szénhidrátokból áll, a Chlorella telített zsírsavakat tartalmaz és összes zsírtartalma relatíve magas.
  • A Spirulina biztonságos alga?
    A Spirulina igen különleges a kék-zöld algák közt, mivel biztonságos használatának igen hosszú története van. Egy másik blogbejegyzésemben már írtam róla, hogy a mai Mexikó területén élt aztékok már ötszáz évvel ezelőtt fogyasztották. Az afrikai tavak közelében élő bennszülöttek napjainkban is fogyasztják. Az utóbbi 20 évben, a világ minden táján emberek milliói élvezték biztonságos étrend-kiegészítőként.

3. Spirulina vélemények nemzetközi szervezetektől

Az ENSZ és az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a gyermekek számára is biztonságos és tápláló élelmiszerként javasolja a Spirulinát. Ha nem is vagy élsportoló, de szeretnéd Te is élvezni a Spirulina jótékony hatásait, szedheted tabletta formában vagy fogyaszthatod akár reggelire is, finom és egészséges Spirulinás gabonapehelyként!

Forrás: Spirulina
Összeállította: Fődi Attila, Dr. Babulka Péter, Dr. Szabó László Gy.

No comments

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..